HF

Den direkte vej

HF fordi

det tager kun 2 år det er næsten lektiefri der er praktikperioder der er ingen standpunktskarakter der er et vildt studiemiljø

Politibetjent, sygeplejerske, fysioterapeut, pædagog, lærer, finansøkonom, multimediedesigner?

Uanset om du allerede ved, hvad du vil eller måske stadig er i tvivl, så er HF din adgangsbillet til en lang række uddannelser.

#hfpåstats

Hvad kan du forvente?

På HF møder vi dig der hvor du er fagligt. Vores lærere tager godt imod dig, og giver dig den hjælp og vejledning, som du har brug for.

I løbet af 1HF skal du vælge hvilken fagpakke du vil have i 2HF. Du skal også vælge et valgfag. Vi hjælper dig selvfølgelig med at finde det rigtige valg for dig.

Når du søger ind, skal du  vælge et praktisk/kunstnerisk-fag. Du kan vælge mellem idræt, billedkunst og musik på C-niveau.

Aktiviteter

Aktiviteter ud af huset, ekskursioner og kreative øvelser bliver en del af din hverdag på HF.

Du får desuden projekt- og praktikdage i samarbejde med virksomheder og videregående uddannelser.

Studietur

Du kommer selvfølgelig på studietur . Normalt rejser alle 2HF-klasser til samme destination.

De sidste par år er turene gået til enten Berlin eller Prag.

Lektiefri

Vores HF er næsten lektiefri. Når du regner opgaver, læser noveller eller lærer nye begreber, foregår det i undervisningen – og du kan derfor altid spørge en lærer til råds. Du har som hovedregel fri når skoledagen er forbi.

Fag på HF

De fag du skal have er delt op i 3 forskellige niveauer: A, B og C. A er det højeste, og C er det laveste.
Ikon med et A på

A-niveau

A-niveau er det højeste gymnasiale niveau. På HF har du dansk på A-niveau.

Ikon med et B på

B-niveau

B-niveau fag er på det mellemste gymnasiale niveau. De strækker sig over mindst et år.

Ikon med et C på

C-niveau

C-niveau er fag er fag på det laveste gymnasiale niveau.

Piger i klasseværelse

Fag i 1HF

Dansk A
Engelsk B
Matematik C
Naturvidenskabelig faggruppe C
Kultur- og samfundsfagsgruppe C/B
Kreativt valgfag C

To piger læser i en bog

Fag i 2HF

Dansk A
Engelsk B
Kultur- og samfundsfagsgruppeC/B
Fagpakke (To fag)
Valgfag C eller B

Fagpakker

Statsskolen tilbyder 5 forskellige Hf fagpakker fordelt på Science, Sundhed, Uniform, Pædagogik og Business.

Kvinde i jakkesæt og jakke ikon

Business

Manlig figur foran tavle med regnestykke på ikon

Pædagogik

Manlig figur med blåt jakkesæt ikon

Science

Manlig figur med lang hvid læge jakke på ikon

Sundhed

Kvindelig politibetjent ikon

Uniform

Trivsel og studiehjælp

På Statsskolen har vi fokus på din trivsel.

Se HF-studievejleder Kennet Larsen forklare om vores introforløb, faste grupper, studiehjælp og fællesskabet.

Vi vil flytte dig fagligt, hjælpe dig til at udvikle dig personligt og tilbyde dig at blive en del af fællesskabet!